Apakah PC Terbaik Pada Tahun 2016 ?

Kenapa di bumi anda akan mahu membeli PC desktop atau Mac pada 2016? Ringkasnya, terdapat keperluan untuk peranti pengkomputeran mudah alih seperti komputer riba dan tablet tidak boleh bertemu dan sokongan desktop. Berikut adalah apa yang perlu dipertimbangkan apabila membuat keputusan mengenai PC desktop anda yang seterusnya.

Ia Mengenai Power
Kelas CPU desktop dan pemproses grafik sahaja lebih kuat daripada rakan-rakan mudah alih mereka untuk wang yang sama. Mereka memberikan anda kuasa untuk mencapai apa sahaja tugas anda bekerja dalam masa kurang. komponen desktop adalah lebih murah secara umum, jadi bukannya membeli sebuah komputer riba $ 500 dengan Intel Atom cekap, anda boleh membeli desktop $ 500 dengan Intel Core i5 CPU desktop berkuasa di dalamnya.

Anda boleh mendapatkan desktop dengan skrin yang telah dibina, atau mereka boleh disambungkan secara luaran untuk monitor. Dalam kedua-dua kes, anda hampir dijamin untuk mempunyai skrin yang lebih besar daripada yang terbesar laptop penggantian desktop, yang keluar di puncak sekitar 18 inci saiz. Ditambah lagi adalah bahawa komputer meja boleh dinaik taraf untuk menampung berbilang kad grafik untuk menyokong lebih daripada dua paparan serentak.

Bagi sesetengah keadaan sensitif, membeli desktop memberikan anda kawalan fizikal komputer dan penggunaannya. Menyekat akses ke PC desktop membolehkan anda mengawal siapa yang melihat data perniagaan sulit anda, dan gabungan desktop PC dan skrin besar bermakna bahawa ibu bapa boleh memantau apa yang anak-anak mereka lakukan dalam talian melalui pandangan seluruh bilik.

OS? Window? Mac? Yang lain?
Anda mungkin sudah tahu jawapan kepada soalan ini, tetapi di sini adalah buruk cepat pilihan anda:

Windows 10 $ 119,99 di Amazon adalah lelaran terbaru sistem operasi Microsoft. Desktop dengan Win 10 dan versi terdahulu adalah apa yang kebanyakan orang biasanya digunakan, jadi anda akan yakin keserasian yang terbaik dan pilihan yang luas perisian pihak ketiga. Ini juga terpakai kepada pelayar plugin, kerana beberapa hanya bekerja dengan Windows.

Apple OS X versi hari ini hingga 10:11 (El Capitan). Ini adalah pilihan yang baik jika anda sudah berada di dalam rumah Apple-centric, untuk antara muka yang lancar dengan peranti seperti iPad, iPhone, dan dengan semua pembelian dan langganan iTunes anda.

Chrome OS mempunyai buzz terbaik daripada sistem operasi desktop alternatif, kerana ia pada dasarnya menjalankan penyemak imbas Chrome pada perkakasan PC desktop. Anda mesti menggunakan sentiasa ke perkhidmatan internet untuk mendapatkan hasil yang terbaik daripada ekosistem berasaskan awan ini, tetapi tinggal di rumah desktop biasanya berkaitan 24/7.

Desktop dengan Android dan Linux sukar untuk pencari, terutamanya dalam konfigurasi runcit, tetapi kedua-duanya mempunyai merit mereka. Android membolehkan anda menggunakan lebih daripada dua juta permohonan, tetapi dalam amalan banyak masalah pada skala skrin desktop, dan anda pasti akan mempunyai masalah dengan kekurangan pecutan yang sama mengawal beberapa permainan.

Walaupun ia mempunyai peminat, Linux adalah lebih daripada satu sistem operasi do-it-yourself, di mana anda akan perlu bergantung kepada fakulti sendiri untuk pemasangan, program penyumberan, dan sokongan. Chrome OS, OS X dan Windows sudah pasti pilihan yang lebih mudah jika anda hanya ingin membeli desktop dan menggunakannya dengan segera.

Bagaimana Desktop Banyak Adakah Anda Perlu?
Jika semua yang anda perlu lakukan adalah melayari internet, menulis dokumen perkataan, atau membuat spreadsheet yang mudah, maka desktop peringkat kemasukan adalah cara untuk pergi. Anda akan perlu membuat beberapa kompromi dari segi grafik, kuasa, RAM, dan penyimpanan berbanding dengan sistem yang lebih tinggi-akhir, tetapi sekali lagi, anda tidak akan membayar sebanyak, kerana PC peringkat kemasukan biasanya kos kurang daripada $ 600 .

Anda akan menemui pelbagai pilihan dari Intel dan AMD dalam kategori ini, daripada bajet AMD Athlon dan Sempron X4, serta Intel Atom dan Celeron untuk sedikit lebih mahal (dan jauh lebih berkuasa) Intel Core i3 dan i5. Anda perlu mencari sekurang-kurangnya 4GB memori sistem, manakala 2GB diterima untuk sub- $ 300 sistem. 16GB EMMC penyimpanan flash yang terdapat pada desktop yang paling mahal, tetapi 64GB penyimpanan flash atau cakera keras 500GB adalah pilihan yang lebih baik untuk kebanyakan pengguna.

A sub-kategori peringkat kemasukan desktop, Chromebox (dan semua-dalam-satu rakan sebaya, Chromebase) adalah desktop yang berjalan pada OS Chrome Google. Kedua-duanya boleh didapati dengan hanya $ 179, dengan menggunakan perkhidmatan awan percuma dan berbayar Google untuk menyimpan fail anda, memasang program-program anda, dan mengatur kehidupan digital anda. Jika anda menghabiskan sebahagian besar pengkomputeran kehidupan anda dalam talian, mereka adalah satu alternatif yang baik kepada lebih Windows desktop murah, tetapi memandangkan mereka biasanya mempunyai di atas kapal penyimpanan kurang (berfikir 64GB penyimpanan maksimum flash), anda akan memerlukan sambungan tanpa wayar yang baik dapat akses berasaskan awan penyimpanan dan aplikasi.

midrange desktop akan kekal berfungsi lagi, terima kasih kepada kuasa yang lebih CPU dan kelajuan, memori untuk multitasking, deposit, atau lebih terbina dalam skrin. Anda akan membuat beberapa pengorbanan berbanding dengan sistem yang canggih, tetapi juga pengguna menuntut akan dapat mencari satu sistem yang akan midrange mereka untuk sekurang-kurangnya lima atau enam tahun. Lihatlah dapat AMD A8 atau A10 pemproses, atau Intel Core i5 CPU dalam kategori ini, bersama-sama dengan 8GB 16GB memori, dan cakera keras 1TB, atau sekurang-kurangnya simpanan 256GB pemacu keadaan pepejal (SSD).

sistem mewah menawarkan komponen top-of-the-line, seperti CPU terkini akan memberikan anda semua kuasa yang anda perlukan untuk projek-projek multimedia, banyak penyimpanan (a 512GB SSD atau sekurang-kurangnya cakera keras 1TB, tetapi biasanya 2TB yang atau lebih), grafik 3D keupayaan untuk permainan, atau gabungan ketiga-tiganya. Enjin berprestasi tinggi biasanya bermula pada $ 1,500 dan boleh pergi sehingga $ 5000 dan seterusnya kepada stesen kerja atau pelantar permainan dengan pekerjaan cat disesuaikan dan beberapa GPU.

Manakala melekat kepada salah satu daripada tiga julat harga, kami mengesyorkan bahawa anda membeli hanya lebih sedikit daripada yang anda perlukan untuk tugas-tugas yang anda lakukan jika anda boleh. Dengan cara itu, anda masa depan-bukti pembelian anda dan tidak perlu membeli pengganti untuk seketika.

Apakah yang patut awak buat?
desktop kegunaan umum, yang merupakan jenis yang anda biasanya melihat di kedai-kedai runcit, ia adalah sesuai untuk tugas-tugas am pejabat, melayari Internet, persidangan video, dan sebagainya. Ia direka untuk menjadi jack semua perdagangan: baik kebanyakan tugas, tetapi jarang yang besar dalam fungsi seperti penciptaan multimedia atau permainan.

prestasi PC, termasuk mesin multimedia dan stesen kerja, akan menyediakan lebih banyak kuasa untuk projek-projek kreatif atau kompleks matematik dan saintifik. pemproses yang lebih pantas dengan empat, enam, atau 18 teras membuat kerja cepat tugas anda. Lebih memori (8GB 16GB) dipasang, jadi anda boleh menyimpan imej yang lebih besar pada skrin apabila mengedit video, menjadikan model 3D, atau memproses spreadsheet humongous penuh nombor yang anda perlukan untuk graf. Anda juga akan mendapati simpanan tambahan dalam bentuk cakera keras yang besar dan SSD yang akan membolehkan anda mengadakan banyak kertas kerja dan program perpustakaan fail.

Workstation adalah mesin khas yang dibuat untuk melakukan perkara yang mengangkat berat mewah penciptaan media, pengiraan saintifik, dan tugas-tugas kerja-kerja berat yang mempunyai tarikh akhir yang sangat nipis. Anda akan mencari multicore pemproses Intel Xeon dan penyelesaian grafik ISV disahkan dari AMD dan Nvidia dalam kategori ini.

permainan PC mempunyai versi yang lebih cepat pemproses multicore yang terdapat dalam prestasi PC. Plus, mereka telah khusus kad grafik 3D, jadi anda lancar boleh melihat dan berinteraksi dengan dunia maya yang menjadikan pemaju permainan. menarik reka bentuk seperti cat automotif, beberapa kad grafik boleh dilihat melalui kes pintu kaca, dan menggariskan penyejukan cecair yang ada, untuk harga. Upgradability hampir (tetapi tidak cukup) mesti mempunyai. Sistem permainan yang paling mahal adalah harga sebanyak kereta, dan dapat memberikan pengalaman yang lebih baik daripada kehidupan sebenar dengan beberapa 1080p HD atau 4K paparan.

PC perniagaan biasanya utilitarian dalam penampilan, namun menawarkan ciri-ciri kerja yang mesra, seperti khidmat mudah dan upgradability, keselamatan tambahan dalam bentuk sensor biometrik dan Modul Platform Dipercayai (TPM), perisian / program pensijilan perkakasan seperti Intel vPro, dan sokongan perisian. Ada yang datang dengan sokongan teknikal di tapak.

Saiz menjadi persoalan
Desktop tidak seragam kotak besi ia digunakan untuk menjadi. Walaupun PC yang paling kecil mempunyai komponen yang cukup terbina dalam untuk berprestasi tinggi PC saingan dari masa lalu. Memilih salah satu daripada hari-hari ini adalah isu kekangan ruang, dan matlamat.

Jika anda tinggal atau bekerja di tempat yang benar-benar sempit, kemudian ultra-kecil-bentuk faktor (USFF) atau kecil faktor bentuk-desktop (SFF) yang anda perlukan. USFF, atau PC mini, mengambil jumlah sekurang-kurangnya bilik, tetapi tidak mempunyai banyak untuk menaik taraf, jika ada sama sekali. Walaupun begitu, ia mengandungi pemproses, ingatan, penyimpanan, dan pelabuhan untuk menyambungkan paparan, papan kekunci dan tetikus. Mereka biasanya paling ekonomi untuk membeli dan berlari, kerana mereka menggunakan komponen kuasa yang cekap dan pemproses. Side sistem diukur dalam inci kecil, dengan jumlah dagangan jarang lebih besar daripada kotak barang kemas kecil.

Akhir-akhir ini, kita telah melihat bahawa saiz pemacu denyar PC USB, seperti Intel pengiraan Stick. Ini mempunyai manfaat hilang di belakang monitor HDMI lengkap atau HDTV. Anda boleh dihadkan kepada satu atau dua konfigurasi dan perlu melepaskan menaik taraf dan saya / pemilihan port O, tetapi masih PC dan kira-kira saiz Mini desktop yang sama adalah cara yang paling fleksibel untuk bermain live media Internet dan akses kepada pengkomputeran awan dalam anda ruang tamu atau bilik persidangan.

SFF desktop mempunyai lebih banyak ruang dalaman, yang membolehkan anda untuk melampirkan cakera keras tambahan dan mungkin juga kad grafik permainan gred. Anda juga akan mendapati CPU yang lebih kuat di sini, dengan keperluan penyejukan mereka lebih berat.

desktop menara tradisional, termasuk mini menara pertengahan, dan bersaiz penuh, mempunyai ruang yang paling dalaman, jadi anda boleh memasang pelbagai cakera keras, RAM, atau beberapa kad grafik, bergantung kepada keperluan anda. Mereka adalah yang paling fleksibel, tetapi juga bulkiest.

Semua-dalam-satu (AIO) desktop akan menjimatkan ruang, kerana skrin dibina. Sesetengah, seperti Acer Aspire AZ3-600-UR31, walaupun datang dengan bateri untuk mudah alih ditambah (walaupun kita pasti tidak mencadangkan anda membawa satu dengan anda pada perjalanan harian anda). Walau bagaimanapun, anda akan berputus asa naik taraf, berbanding dengan desktop tradisional. Skrin datang dalam saiz 18-30 inci, dan menyokong sehingga 5K resolusi (5120-by-2880).

Yang Desktop Adakah Terbaik untuk Anda?
Dalam PCMag.com, kita mengkaji semula beratus-ratus komputer peribadi setiap tahun, menilai ciri-ciri dan ujian prestasi mereka terhadap rakan-rakan dalam kategori masing-masing. Dengan cara itu anda akan tahu di mana high-end, semua-dalam-satu desktop yang paling sesuai untuk tugas-tugas foto retouching harian anda, atau jika keperluan anda akan dipenuhi oleh desktop permainan peringkat kemasukan. Mudah-mudahan panduan ini akan membantu membuat keputusan pembelian anda lebih mudah.
Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+
Tags :

Related : Apakah PC Terbaik Pada Tahun 2016 ?

0 carutan:

Post a Comment